سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزشگاه آشپزی

نظر

حلوا نوعی شیرینی یا دسری ایرانی می باشد. حلوا انواع مختلفی دارد که بر اساس نوع آن می تواند به عنوان شیرینی، یا دسر در مراسم شادی و یا عزاداری استفاده شود.

آموزشگاه آشپزی "آشپزشو قنادشو" در کنار دوره‎های آموزشی طرز تهیه حلوا که خدمت شما عزیزان ارائه می‎کند، یک قسمت نیز به صورت مجزا به بیان نکات ریز و درشت که باید در هنگام پخت به آن توجه کرد، می‎پردازد تا حلوا‎ها، کوکی‎ها و تارت شما از کیفیت مطلوب برخوردار شود و این هنر آشپزی را به صورت کامل و حرفه‎ای فرا بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حلوا به مقاله " مطالبی در مورد طرز تهیه حلوا" مراجعه فرمایید. از انواع معروف حلواها می توان به حلواهای زیر اشاره کرد:

1- حلوا هویج حلوای هویج یکی از بهترین حلواهای مدرن و به روز می باشد که رنگ آن بسیار جذاب می باشد.  به دلیل استفاده از آرد برنج به جای آرد گندم در حلوای هویج طعم آن متفاوت می باشد. حلوای هویج به دلیل استفاده از هویج که در داخل آن حاوی بتاکارتون است  که موجب ساخته شدن ویتامین A در بدن می باشد. ویتامین A  موجب تقویت سیستم ایمنی، محافظت از پوست، ریه، لوله گوارش مناسب می باشد.

طرز تهیه حلوا هویج

2. حلوای شیر حلوای شیر نوعی دیگر از حلوای مدرن است. حلوای شیر به راحتی در منزل قابل تهیه است.  این حلوا اغلب در ماه مبارک رمضان و توسط شیرازی ها تهیه و پحت می شود. شیر به دلیل وجود کلسیم در آن می تواند به  شکل گیری و استحکام استخوان ها و سلامت دندان ها کمک کند.

3. حلوای خرما حلوای خرما یک حلوای بسیار مقوی و رژیمی است. استفاده از خرما دراین حلوا باعث مغذی شدن ان می شود. خرما فواید بسیاری از جمله رفع یبوست، رفع کم خونی و  افزایش انرژی دارد که با خوردن این حلوا می توان از این خواص بهره برد.

4. حلوای زعفرانی از رایج ترین حلواهای سنتی، حلوای زعفرانی است. این نوع حلوا بسیار طرفدار دارد. زعفران به دلیل دارا بودن خواص دارویی و رنگ و عطر دلپذیز، باعث پرطرفداری این حلوا می شود. از خوش عطر ترین مواردی که می توان به حلوا اضافه نمود زعفران می باشد.

5. حلوای شیر خشک از دیگر حلواهای سنتی می توان به حلوای شیر خشک اشاره نمود. این شیر خشک باید از قنادی تهیه شود. به دلیل وجود این نوع شیر خشک در این حلوا می توان از آن برای افزایش وزن و همچنین استفاده بدن سازان، استفاده کرد.

6. حلوای دارک فندوق حلوای دارک فندوق طعم فراموش نشدنی را به ارمغان می اورد. اگر به دنبال یک حلوای مدرن هستید، این نوع حلوا بهترین گزینه است. حلوای دارک فندق می‎توان برای همه مراسم های‎ شاد تا مراسمات مذهبی ماه محرم و رمضان و مراسم‎های ترحیم قابل استفاده است.

7. حلوای گل سرخ گل محمدی علاوه بر عطر ویژه و دلنشینی که دارد، برای زخم های دهان، سردرد، گلودرد و به عنوان تب بر، رفع بی خوابی و درمان استفراغ استفاده می شود. استفاده از گل سرخ یا گل محمدی در حلوا بسیار مفید است و بسیار توصیه می شود.